Original title:
Uvedení výrobku na trh, vyhodnocení jeho úspěšnosti
Translated title:
Analysis of introducing a new product into the Czech market
Authors:
Skácelová, Martina ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této diplomové práce je uvedení nového výrobku na český trh firmou Pfanner, spol. s r.o. Hlavním cílem je zanalyzovat úspěšnost zavedení Kouzelného brčka na trh pomocí dotazníkového šetření, číselných charakteristik firmy a daných cílů společnosti. Byly zjišťovány postoje, nákupní zvyklosti spotřebitelů a vyhodnocen marketingový mix produktu.Subject of the final thesis is a product launch into the Czech market by company Pfanner, spol. s r.o. The main task is to analyse this launch of product called Kouzelné brčko by means of survey, revenue and cost analysis and defined goals of the company. Also consumer behavior and marketing mix was analyzed and evaluated.
Keywords:
Innovation; Marketing mix; Product launch; Inovace; Marketingový mix; Nový produkt
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21479