Original title:
Image a identita značky Red Bull
Translated title:
Brand image and identity of Red Bull
Authors:
Kubátová, Karolína ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na porovnání shodného vnímání image a identity značky Red Bull. V teoretické části je objasněn rozdíl mezi danými pojmy, tedy jak značka vidí sama sebe a jak je vnímána z pohledu spotřebitelů. Zároveň jsou popsány i další pojmy a souvislosti s touto problematikou. Na základě vlastní analýzy uvedené v praktické části práce je provedena komparace, která odhaluje shodnosti či nepřesnosti ve vnímání image a identity značky a zobrazuje skutečnou image značky Red Bull.The thesis is focused on a comparison of the image perception and brand identity of Red Bull. The theoretical part explains the difference between the concepts of identity and brand image, how the brand sees itself and how it is perceived from the perspective of consumers. Further information is also given in the context of the topic. This analysis yields a comparison between the brand's identity and the inaccuracies in the perceptions of the brand image, and reveals the real image of Red Bull.
Keywords:
brand; brand identity; brand image; Red Bull; identita značky; image značky; Red Bull; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21353