Original title:
Role ICT ve volbách a politickém marketingu
Translated title:
The Role of ICT in the Elections and Political Marketing
Authors:
Elšík, Michal ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Procházka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce "Role ICT ve volbách a v politickém marketingu" se zabývá problematikou fungování politických stran v prostředí nové ekonomiky a marketingu, který dnes slouží jako základní prostředek komunikace politických stran a politiků s veřejností. Politický marketing je spojován s využitím nejnovějších ICT nástrojů, především internetu ve formě webu 2.0 a sociálních sítí. Práce na příkladu amerického prezidenta Baracka Obamy demonstruje moderní způsob vedení úspěšné předvolební politické kampaně s využitím ICT technologií.This bachelor thesis deals with the way political parties are struggling through the area of the New Economy and marketing, which they are striving to use in luring of the general public. Political marketing is connected with the latest methods of using ICT tools, mainly with the Internet in the form of the web 2.0 and with social networks. This thesis engages in the presidential campaign of the American president Barack Obama and his revolutionary technique of running successful political campaign and the way he used wide range of ICT technologies to his advantage. His election battle and social media strategy set an important precedent for another politicians and even for business around the world.
Keywords:
Barack Obama; elections; ICT; political marketing; social networks; web 2.0; Barack Obama; ICT; komunitní sítě; politická kampaň; politický marketing; sociální sítě; web 2.0
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21349