Original title:
Řízení projektu ve filmové a reklamní postprodukci
Translated title:
Managing projects of a feature film and commercial postproduction
Authors:
Dvořák, Petr ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Pour, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá digitální obrazovou postprodukcí - oborem, který digitálně tvoří a upravuje obrazová data natočeného filmu nebo reklamy. K tomu intenzivně využívá lidské zdroje a nejnovější počítačové technologie. Cílem práce je posouzení aktuálního stavu filmové postprodukce z pohledu informatiky. To zahrnuje objasnění specfik oboru, identifikaci informačního systému v typické postprodukční firmě a nalezení způsobů jak skrze něj probíhající projekty efektivně řídit. Práce je pojata jako komplexní praktická příručka, která je dobře srozumitelná pro laika i pro profesionála z oboru a každému přináší zajímavé informace. Využít ji mohou současní zaměstnanci postprodukčních firem (především manažeři), ale i podnikatelé jednotlivci nebo potenciální zaměstnanci. Diplomová práce upozorňuje na důležité aspekty takového podnikání, rizika s ním spojená a celkově pomáhá se v něm orientovat. Výstupem této práce jsou četné tabulkové přehledy, doporučení, rady a ukázky možných řešení aktuálních problémů postprodukce. Při jejím vypracování jsem využil mnoha především internetových zdrojů a vlastní pracovních zkušeností na pozici 3d grafika.This thesis is focused on digital image postproduction -- specific field, which is responsible for digital creation and manipulation with image data of a feature film or a commercial. To achieve that, it uses large amount of human resources and the newest computer technology. The aim of this thesis was to review actual situation in film production from the informatics point of view. That comprises of explanation of field specifics, identification of information system in a typical postproduction house and finding ways how to effeciently manage postproduction projects through that. Thesis is designed as a complex practical guide, which is well understandable both to inexperienced people and proffesionals and delivers them useful information. It can be used by existing employees of a postproduction house (primarily managers and heads), freelancers or prospective future employees. This thesis highlights importanant aspects of postproduction, connected risks and helps people's to better orientate in this field. Outputs are numerous table summaries, recommendations, tips and hints and examples of possible solutions of actual postproduction problems. They are based on many internet sources and my own previous experience as a 3d graphic.
Keywords:
Asset Tracking System; commercial postproduction; computer graphics; Digital Asset Management; feature film postproduction; postproduction house; Production Tracking System; visual effects (VFX); Asset Tracking System; Digital Asset Management; filmová postprodukce; postprodukční firma; počítačová grafika; Production Tracking System; reklamní postprodukce; vizuální efekty (VFX)
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21238