Original title:
Strategie podnikání prodejní galerie v Praze a specifika jejího provozu
Translated title:
The business strategy of private sales gallery in Prague and the specifics its operation
Authors:
Prokůpek, Marek ; Vojík, Vladimír (advisor) ; Tyslová, Irena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o problematice podnikání soukromých prodejních galerií. Teoretická část práce se zabývá výběrem vhodné právní formy pro podnikání soukromých prodejních galerií, sestavením podnikatelského plánu, finančním plánem a finančním zajištěním podniku. Dále jsou v teoretické části zmíněny specifika podnikání soukromých prodejních galerií a nové trendy na trhu umění. Aspekty popsané v teoretické části jsou v praktické části aplikovány na příkladu založení konkrétní soukromé prodejní galerie v Praze.This bachelor's thesis deals with a problem of small commercial gallery business. The teoretical part of my thesis is concerned with choosing the proper juridical form for the business, with composition of business plan, with financial plan and financial safety of a gallery. Further, specificity of small commercial gallery business and new trends in the art field are mentioned in this part. The aspects which are described in the theoretical part of my bachelor's thesis are applied to foundation of one fictive concrete private selling gallery afterwards.
Keywords:
art business; art market; business in culture; business plan; private galleries; obchod s uměním; podnikatelský plán; podnikání v kultuře; soukromé galerie; trh umění
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21198