Název:
Rozvoj tvořivého myšlení ve službě výchovy k humanistickým hodnotám (Příspěvek k výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny)
Překlad názvu:
The development of creativity in the service of education for humanistic values (A contribution to the education of children at school age in an after-school clubs)
Autoři:
JOZOVÁ, Vladislava Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá rozvojem tvořivého myšlení při výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny. Teoreticky se zaměřuje na základní vymezení humanismu a výchovu k hodnotám, přibližuje hodnoty bytí, dávání a vlastnění. Dále vymezuje tvořivost a faktory, které mají významný podíl na rozvoji tvořivosti a tvořivého myšlení. Charakterizuje prostředí školní družiny, její náplň, časovou organizaci a psychický vývoj dítěte mladšího školního věku. Rozvíjení vlastního lidství dětí ve školní družině podporuje výchova především kreativním promýšlením mezilidských vztahů, komunikací a klidnou atmosférou. Inspiraci k rozvíjení vlastní lidskosti dětí přinášejí metody aktivizující myšlení. Práce se zaměřuje na metodu Brainstormingu, techniku laterálního myšlení Šesti myslících klobouků a Filosofii pro děti.The thesis is focused on development of creative thinking in elementary school age education in after school clubs. At the beginning, the author deals with the basic principles of humanism and with the education to its values, i. e. the values of being, giving and having. Then she defines the creativity and the factors that contribute to its development and to the development of creative thinking. She characterizes the after school clubs, their objective and function, time organization, and also the psychological development of a child in elementary school age. The education in after school clubs can develop one´s humanity especially by stressing the creative reflection on interpersonal relations and communication in a serene environment. Inspiration for such a development can be found in various methods. The author concentrates on method of Brainstorming, on the method of lateral thinking called Six Thinking Huts, and on the Philosophy for Children.
Klíčová slova:
Brainstorming.; Filosofie pro děti; hodnoty; humanismus; mladší školní věk; rozvoj tvořivého myšlení; Tvořivost; výchova; Šest myslících klobouků de Bona; školní družina; after school club; Brainstorming.; creative thinking development; Creativity; education; elementary school age; humanism; Philosophy for Children; Six Thinking Huts by E. de Bono; values Citace: JOZOVÁ, Vladislava. Rozvoj tvořivého myšlení ve službě výchovy k humanistickým hodnotám (Příspěvek k výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny). České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/34889