Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filosofie pro děti jako prostředek etické výchovy zahrnující různé oblasti života dítěte v mladším školním věku
JOZOVÁ, Vladislava
Práce se zabývá etickou výchovou, která může prostřednictvím programu Filosofie pro děti působit v různých oblastech života dítěte mladšího školního věku. Teoretická část charakterizuje dítě v období mladšího školního věku, popisuje jeho kognitivní a morální vývoj s důležitými psychologickými aspekty v tomto vývoji. Psychologické poznatky se stávají důležitými východisky pro praktickou část práce. Výchova v různých oblastech života dítěte s sebou nese specifické rysy daného prostředí. Subjekty výchovy, kterými jsou rodina, škola a volný čas, se mohou podílet na výchově k morálnímu jednání. Rozvoj morálního uvažování dětí může být podpořen znalostí různých etických systémů. Způsoby práce ve Filosofii pro děti se mohou stát prostředkem etické výchovy. Role rodičů, učitelů i pedagogů volného času hrají v tomto výchovném procesu důležitou úlohu, především při realizaci etických dialogů. Praktická část nabízí tři filosofické příběhy, s uvedením hlavních myšlenek a plánů k diskusi. Příběhy slouží jako inspirace ke kultivaci morálky dětí v různých prostředích jejich života.
Rozvoj tvořivého myšlení ve službě výchovy k humanistickým hodnotám (Příspěvek k výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny)
JOZOVÁ, Vladislava
Práce se zabývá rozvojem tvořivého myšlení při výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny. Teoreticky se zaměřuje na základní vymezení humanismu a výchovu k hodnotám, přibližuje hodnoty bytí, dávání a vlastnění. Dále vymezuje tvořivost a faktory, které mají významný podíl na rozvoji tvořivosti a tvořivého myšlení. Charakterizuje prostředí školní družiny, její náplň, časovou organizaci a psychický vývoj dítěte mladšího školního věku. Rozvíjení vlastního lidství dětí ve školní družině podporuje výchova především kreativním promýšlením mezilidských vztahů, komunikací a klidnou atmosférou. Inspiraci k rozvíjení vlastní lidskosti dětí přinášejí metody aktivizující myšlení. Práce se zaměřuje na metodu Brainstormingu, techniku laterálního myšlení Šesti myslících klobouků a Filosofii pro děti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.