Original title:
Multilevel marketing společnosti Amway
Translated title:
Multilevel marketing of Amway corporation
Authors:
Drozdková, Markéta ; Postler, Milan (advisor) ; Vlk, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce analyzuje fungování a podstatu multilevel marketingu jako možného systému prodeje výrobků a služeb. V teoretické části je popsán marketing jako takový a přímý prodej, ze kterého multilevel marketing vychází. Jsou zde také uváděny nelegální formy prodeje, které využívají výhod multilevel maketingu. V praktické části jsou aplikovány nabylé znalosti na společnost Amway, jsou pospány její zásady a systém fungování firmy, který je zhodnocen SWOT analýzou.This thesis analyses effectiveness and principles of multilevel marketing as a possible way of selling products and services. Theoretical part describes basis of marketing and direct selling, which is the basis of multilevel marketing. The thesis also states illegal forms of selling that misuse the advantages of multilevel marketing. Pracical part applies gained knowledge on Amway corporation and it atteds to operation of the company, which is evaluated by SWOT analysis.
Keywords:
Amway; direct selling; multilevel marketing; Amway; letadlo; multilevel marketing; pyramidové schéma; přímý prodej
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21006