Original title:
Analýza spotřebního chování klientů lázeňského hotelu
Translated title:
Analysis of customer behaviour in spa resort
Authors:
Veselá, Zuzana ; Mlejnková, Lena (advisor) ; Richter, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se nejprve zaměřuje na podstatu marketingu, marketingového výzkumu a možnosti jeho využití v praxi. V rámci teoretické části se zabývá i specifiky marketingu v oboru hotelnictví. Další kapitola je zaměřena na charakteristiku vybraného lázeňského hotelu, jeho popis, vlivy makroprostředí, marketingovou strategii a analýzu konkurence. Předmětem praktické části je analýza spokojenosti hostů v letech 2008-2009 a porovnání výsledků s výstupem z let 2004-2007. Na základě výsledků výzkumu jsou v poslední části práce uvedeny návrhy na zvýšení prosperity hotelu do budoucna.The diploma paper is in early part mainly focus on marketing, marketing research and possibility of marketing development in the field. During theoretical part thesis is working with specific problems of marketing in spa and hotel industry. Following chapter is talking mainly about charakteristic of specific spa hotel, its desciption, effects of environment, marketing strategy and competition analysis. Point of primary resaearch is analysis of customer satisfaciton survey during years 2008-2009 and comparing results with data form survey in 2004-2007. Base of this research, the last part of paper is suggesting several solutions in order to increase of parity of the spa hotel in upcomming years.
Keywords:
competition analysis; customer satisfaction research; hotel and spa; marketing; marketing research; analýza konkurence; analýza spokojenosti; hotelnictví a lázeňství; marketing; marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20934