Original title:
Analýza webových prezentací agentury CzechTourism a Ministerstva zahraničních věcí se zaměřením na cestovní ruch
Translated title:
Website Analysis of the Czechtourism and the Ministry of Foreign Affairs Focused on Tourism
Authors:
Jelínková, Adéla ; Vaško, Martin (advisor) ; Valentová, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá analýzou webových stránek www.czechtourism.com a www.czech.cz. Důraz je kladen na to, jakou image České republice jako destinaci cestovního ruchu vytváří. Jsou objasněny pojmy týkající se internetového marketingu, teorie značky, corporate identity a image. Je přibližována problematika prezentace České republiky v zahraničí a budování CI ČR. Praktickým výstupem je analýza webů z různých hledisek. Závěrem je posouzen vliv webů na image ČR jako atraktivní turistické destinace.The main theme of this bachelor thesis is the analysis of web pages www.czech.cz and www.czechtourism.com. The analysis is focused on the impact on the Czech Republic's image. Terms related to the internet marketing, the theory of brand and image are explained in the thesis. The current presentation of the Czech Republic and the creation of the Czech corporate identity are described. Practical contribution of the thesis is the website analysis. Finally, the review of the web pages impact on the image of the Czech Republic as an attractive tourist destination is made.
Keywords:
corporate identity of the Czech Republic; Czechtourism; image of the Czech Republic; Ministry of Foreign Affairs; website analysis; analýza webových prezentací; corporate identity ČR; Czechtourism; image ČR; Ministerstvo zahraničních věcí
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20847