Original title:
Marketingový výzkum značky Kubík a její působení na děti.
Translated title:
Marketing research of brand Kubík and its influence on children
Authors:
Širůčková, Veronika ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce "Marketingový výzkum značky Kubík a její působení na děti" se ve své teoretické části zabývá marketingovým výzkumem obecně, je zde shrnut proces marketingového výzkumu a jeho vyhodnocení pomocí statistických analýz. Dále se práce zabývá marketingovou segmentací trhu a to především charakteristikami dětského tržního segmentu. Je zde představena firma Kubík a její produkty. Praktická část se opírá o výsledky terénního výzkumu v mateřské a základní škole, jehož cílem je analyzovat názory dětí na výrobky značky Kubík.Bachelor Thesis "Marketing research of Brand Kubík and its influence on children" focuses on marketing research as a process and its assessment by means of statistic analysis, summarizes marketing segmentation, especially children market segment and also presents brand Kubík and its product. Practical part of thesis insists on proper marketing research in kindergarten and primary school with the aim of analyse the loyalty, brand awareness and children's attitude to Brand Kubík and its products.
Keywords:
brand Kubík; children market segment; marketing research; statistic analysis; dětský tržní segment; marketingový výzkum; statistické metody analýzy dat; značka Kubík
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20743