Original title:
Náboženství a náboženské symboly v komerčních komunikacích
Translated title:
Religion and religious symbols in commercial communications
Authors:
Karasová, Jana ; Postler, Milan (advisor) ; Bohuněk, Bohuslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Marketingové a komerční komunikace. Formy komerčních komunikací. Právní úprava a etika v reklamě z hlediska náboženských prvků. Analýza vybraných reklamních kampaní s náboženskou tématikou. Kvalitativní marketingový výzkum. Doporučení do budoucna pro práci s tématikou náboženství a náboženských symbolů.Marketing and commercial communications. Forms of commercial communications. Legal regulations and ethics in an advertising focused on religious elements. Analysis of selected advertising campaigns with religous themes. Qualitative marketing research.Recommendation for the future work with themes of a religion and religious symbols.
Keywords:
advertising and communications; law and etihics in an advertising; marketing research; religion and religious symbols; marketingový výzkum; náboženství a náboženské symboly; právo a etika v reklamě; reklama a komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20645