Original title:
Ochrana spotřebitele na trhu s pitnou vodou
Translated title:
Consumer protection on the drinking water market
Authors:
Kosová, Martina ; Horová, Olga (advisor) ; Honetschlägerová, Marie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je marketingový výzkum týkající se preferencí a znalostí spotřebitelů v oblasti pitných vod a zároveň analýza a srovnání cen vody z vodovodu a balených vod. Teoretická část popisuje, jak je spotřebitel na trhu s pitnou vodou v České republice chráněn. Jsou srovnány výhody i nevýhody konzumace obou druhů vod.The goal of Bachelor thesis is marketing research on consumer preferences and knowledge in the field of drinking water and also analyze and compare the price of tap water and bottled water. The theoretical part describes how the consumer market with drinking water is protected in the Czech Republic. They compared the advantages and disadvantages of both types of drinking water.
Keywords:
bottled water; consumer protection; drinking water from public water main; marketing research; price analysis; balená voda; cenová analýza; marketingový výzkum; ochrana spotřebitele; pitná voda z veřejného vodovodu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20568