Název:
Transformace byznys modelů pro prostředí sociálních sítí
Překlad názvu:
Transformation of business models into the area of social networks
Autoři:
Rubáš, Aleš ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá aplikací obchodních modelů do prostředí sociálních sítí. Cílem práce je na základě zvolené metodiky vybrat relevantní obchodní modely pro toto prostředí a analyzovat, jak a s jakým obchodním úspěchem byly aplikovány. V první části práce jsou definovány a rozebrány existující byznys modely. V části následující jsou vymezeny sociální sítě a vybrány potenciální byznys modely, které mohou být použity v prostředí sociálních sítí. Analytická část zkoumá vybrané sociální sítě z pohledu aplikovaných byznys modelů, identifikuje odpovídající byznys modely vymezené v teoretické části a zhodnocuje úspěch jejich aplikace. V závěru práce jsou analyzovány byznys modely, které byly využity zkoumanými sociálními sítěmi z pohledu jejich odlišnosti od aplikací v jiných odvětvích.This paper is dealing with application of business models into the area of social networks. The aim is to identify relevant business models for social networks industry based on chosen methodic and to analyse business success of application these models. First part of this paper defines and describes existing business models. Next part defines social networks and chose potential business models suitable for implementation into the industry of social networks. Analytical part investigates chosen social networks from the aspect of business model it implemented. This part also identifies respective business models defined in theoretical part of this paper and evaluates the success of its application. Analysis of the business models used by selected social networks with focus on the differences between application of these model in social network industry and other industries is made at the end of this paper.
Klíčová slova:
aplikace byznys modelů; byznys modely; sociální média; sociální sítě; transformace byznys modelů; business models; business models application; business models trasformation; social media; social networks
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/38450