Original title:
Marketing cílený na děti
Translated title:
Marketing targeted at child
Authors:
Boháčková, Lenka ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na marketing cílený na dětské spotřebitele. Práce informuje o teoretických aspektech cíleného marketingu a dále o druzích reklam, se kterými se dítě může setkat. V neposlední řadě také upozorňuje na legislativu, vztahující se k tvorbě a působení reklamních sdělení. Dále je práce zaměřena na psychologické aspekty vlivu reklam na děti. Součástí práce je také výzkum,jehož cílem je vyhodnocení vnímání komerčních sdělení dětmi v současné době a jejich postoje a kupní chování.This bachelor dissertation focuses on marketing targeted at child consumers. It try to inform about the theoretical aspects of targeted marketing and the types of advertisment, with whom the child may encounter. Finally, also points to legislation relating to the creation and operation of advertising messages. The dissertation focuses on the psychological aspects of the impact of advertising on children. It also include research aimd at evaluating the perception of commercial communication by children today. The research also examine children's attitudes and purchasing behavior.
Keywords:
advertisment; child consumers; targeted marketing; cílený marketing; děti jako spotřebitelé; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20524