Original title:
Sponzoring ve sportovním odvětví
Translated title:
Sponsorship in the Sports Industry
Authors:
Brtnová, Denisa ; Tripes, Stanislav (advisor) ; Král, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá sponzoringem ve sportovním odvětví. Teoretická část je zaměřena zejména na vysvětlení pojmu sponzoring a vše, co se sponzoringu jako takového týče. Další část práce je zaměřena na sportovní sponzoring a v poslední řadě se teoretická část práce věnuje sponzoringu ve fotbale. V praktické části práce nalezneme výzkum, který se zabývá sponzoringem v nižších fotbalových soutěžích, konkrétně dvou klubů z Poděbrad. Výzkum je proveden formou rozhovoru se členy klubu a formou dotazníku pro fanoušky klubu. Výsledek tohoto výzkumu přinesl posouzení významu sponzoringu v klubech a také použití těchto financí v klubu.This thesis deals with sponsorship in the sports industry.The theoretical part is focused on the notion of sponsorship and everything such as sponsorship is concerned. Another part of the work is focused on sports sponsorship and last but not least, the theoretical part of sponsorship deals in football. In the practical part we findre search that deals with sponsorship in the lower football competitions, namely the two clubs of Podebrady. Research is conducted in the form of a conversation between members and a questionnaire among fans of the club.The result of this research has brought the importance of sponsorship in clubs and also the use of these fundsin the club.
Keywords:
clubsfunding; sponsorship in football; sports sponsorship; financování klubů; sponzoring ve fotbale; sportovní sponzoring
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/37367