Original title:
Poděbrady na trhu lázeňských služeb v České republice
Translated title:
Position of the spa town Poděbrady on the Czech spa market
Authors:
Šimůnková, Monika ; Mlejnková, Lena (advisor) ; Netková, Jarmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje a hodnotí postavení lázeňského města Poděbrady, respektive zdejší největší lázeňské společnosti Lázně Poděbrady, a.s., na trhu lázeňských služeb v České republice. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Teoretická část práce se věnuje úvodu do problematiky lázeňství (vymezení základních pojmů, vztah lázeňství a cestovního ruchu, lázeňský produkt, management a marketing, ekonomické přínosy lázeňství). V další části jsou uvedeny základní informace o městě Poděbrady, vývoji poskytování lázeňských služeb v tomto městě a využívaném přírodním léčivém zdroji. V následující kapitole je provedena analýza subjektů poskytujících v Poděbradech lázeňské služby a jejich porovnání. Čtvrtá kapitola se z několika hledisek zabývá postavením společnosti Lázně Poděbrady, a.s. na trhu lázeňských služeb v České republice. Na základě provedených analýz a srovnání je v závěrečné části práce provedeno zhodnocení postavení společnosti Lázně Poděbrady, a.s. na trhu lázeňských služeb v České republice.The thesis analyzes and evaluates the position of the spa town Poděbrady, respectively, the largest local spa company Lázně Poděbrady, a.s., on the Czech spa market. The thesis is divided into five chapters. The theoretical part makes an introduction into balneology (basic notions, relationship between balneology and tourism, spa product, management and marketing, the economic benefits of the spa). The next section provides basic information about Poděbrady, development of providing spa services in this town and about the local natural healing resource. In the following chapter, there is an analysis and comparison of spa subjects providing spa services in Poděbrady. The fourth chapter analyzes the position of the spa company Lázně Poděbrady, a.s., on the Czech spa market. Based on the analysis and comparisons, an evaluation of the position of the company on the Czech spa market is made in the final part.
Keywords:
analysis of the position; balneology; Poděbrady; spa; analýza postavení; lázeňství; lázně; Poděbrady
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/37341