Original title:
Využití obsahové sítě v rámci internetové reklamy - zhodnocení faktorů její úspěšnosti
Translated title:
Use of Content Network in Online Advertising – Evaluation of its Success Factors
Authors:
Krišica, Ondřej ; Stříteský, Václav (advisor) ; Mareček, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá obsahovou sítí v rámci internetové reklamy a zhodnocením faktorů její úspěšnosti v rámci internetových kampaní. V úvodní části práce jsou popsány nejpoužívanější platební modely internetového marketingu a metody dělení internetové reklamy dle vlastností. V další části jsou popsány používané metriky a metody cílení využívané v soudobé praxi. Představeny jsou i nejčastěji využívané hodnotící ukazatele v online marketingu pro obsahovou síť při vyhodnocování. Práce představuje a porovnává reklamní systémy pro cílení v obsahové síti. Cílem diplomové práce je vyhodnocení dopadu vybraných nastavení reklamních kampaní na jejich úspěšnost se zaměřením na možnosti cílení a formulace doporučení pro jejich řízení.The thesis is concerned with a content network within the scope of online advertising and evaluation of factors of its success within online campaigns. The introductory part deals with the most common revenue models of online marketing and categorizing methods of online advertising regarding their specifics. The body of the paper describes metrics and a method of targeting applied in contemporaneous practice and furthermore introduces evaluation indicators in online marketing for content networks used in final analysis. The thesis presents and compares advertising systems for targeting in a content network. The goal of the paper is to show impact evaluation of chosen settings of advertising campaigns on their success, more specifically on possibilities of targeting and formulation of recommendations for their management.
Keywords:
content network; Google AdWords; internet marketing; PPC advertising; Sklik; Google AdWords; Internetový marketing; obsahová síť; PPC reklama; Sklik
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/36131