Original title:
Online marketing elektronického obchodu Alafia.cz
Translated title:
Online marketing of online shop Alafia.cz
Authors:
Plimlová, Petra ; Stříteský, Václav (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analýza internetového obchodu Alafia.cz a navržení doporučení, jejichž realizace by měla vést k dalšímu rozvoji obchodu. V teoretické části jsou popsány právní, technické a další požadavky na provoz internetového obchodu. V analytické části je nejprve popsán současný stav, následně je obchod analyzován jak z pohledu celku, tak z hlediska jednotlivých nástrojů online marketingu. Analýzy se zaměřují jak na použitelnost webových stránek, tak na aktivity v oblasti SEO, PPC nebo zbožových srovnávačů. Závěrečná část obsahuje celkové vyhodnocení analýz a konkrétní doporučení pro další rozvoj elektronického obchodu.The aim of this thesis is to analyze online store Alafia.cz and propose recommendations which should lead to development of this e-shop. The theoretical part describes the legal, technical and other requirements for the operation of the Internet business. The analytical part first describes the current condition, then the store is analyzed from the perspective of the whole, and in terms of online marketing tools. The analysis focuses on both the usability of the website and SEO, PPC or goods price comparison. The final section provides an overall evaluation of online marketing and specific recommendations for further development of e-commerce.
Keywords:
e-commerce; e-shop; online marketing; e-commerce; internetový obchod; online marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/36120