Original title:
Online marketingová strategie vybrané společnosti
Translated title:
Online marketing strategy of particular company
Authors:
Stojaníková, Jana ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Rejfíř, Rudolf (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Online marketingová strategie vybrané společnosti se věnuje v teoretické části základním technikám Online Marketingu, popisuje principy Optimalizace pro vyhledávače, PPC systémy, ale také nové trendy v této neustále se vyvíjející oblasti. Praktická část je zaměřená na analýzu online marketingové strategie společnosti ESENNCE.CZ, která patří mezi přední zážitkové agentury na českém trhu. Cílem práce bylo ukázat, že společnostem se v konečném důsledku více vyplatí investice do přirozeného vyhledávání, publikace PR článků a využívání sociálních sítí ke komunikaci se zákazníky než vysoké náklady v podobě PPC kampaní.The goal of my Diploma Thesis was to show companies, they should focuse more on investing time and their money into SEO, PR articles as well as they should use social media to communication with their customers. This could be in a long run more efficient than spending money on PPC campaigns. The Diploma Thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is oriented on Online Marketing, it shows the basics of each online marketing strategy; SEO, PPC as well as new trends in this fast growing field. The practical part is focused on analyzing instruments of online marketing strategy of ESENNCE.CZ, which is a Czech provider of Experience Days.
Keywords:
Online Marketing; Online marketing strategy; PPC campaigns; SEO; Social media; Online Marketing; Online marketingová strategie společnosti; PPC systémy; SEO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/36057