Original title:
Marketing státních hradů a zámků
Translated title:
Marketing of the state castles and chateaus
Authors:
Borská, Kateřina ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na marketing státních hradů a zámků. Skutečnost, že se jedná o kulturní dědictví, které musí být zachováno pro příští generace, udává marketingu hradů a zámků jedinečná specifika. Cílem této práce je stanovit marketingová doporučení pro státní hrady a zámky a další památkové objekty v České republice, vyplývající z expertních rozhovorů s kastelány či dalšími pracovníky českých hradů a zámků a ze studia dostupné české i zahraniční literatury.This thesis is focused on marketing of the state castles and chateaus. The fact, that they are considered as a cultural heritage which must be preserved for the future generations, gives marketing of the castles and chateaus unique characteristics. The aim of this thesis is to determine marketing recommendations for the state castles and chateaus and another historical buildings within the Czech Republic, resulting from the expert interviews with the castellans and other personnel of the Czech castles and chateaus and from the research of available Czech and foreign literature.
Keywords:
attendance; castles; cultural heritage; expert interviews; marketing; expertní rozhovor; hrady a zámky; kulturní dědictví; marketing; návštěvnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35978