Original title:
Využití Google Analytics v eshopu
Translated title:
Usage of Google Analytics in e-shop
Authors:
Zahradník, Jan ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Machek, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaobírá využitím jednoho z nejvýznamnějších nástrojů webové analytiky Google Analytics v konkrétním e-shopu působícím převážně na českém trhu. Cílem práce je analýza klíčových oblastí, tedy analýza návštěvníků, analýza zdrojů návštěvnosti a analýza obsahu. Na tomto základě jsou vystavěny problémové oblasti a samozřejmě převážně následná doporučení, která by měla po aplikaci pomoci e-shopu ve zlepšení kvality služeb, potažmo ke zvýšení tržeb a konkurenceschopnosti na trhu.The present thesis focuses on a specific e-shop operating mainly within the Czech market and the ways it uses one of the most significant tools of web analysis -- Google Analytics. The aim of the thesis is an analysis of the key areas, i.e. visitor analysis, visitor sourcing analysis and content analysis. The problematic areas are based on these as well as recommendations and suggestions that should help, once these have been applied, improve the service quality leading to increased revenue and better competitiveness within the market.
Keywords:
e-shop; Google Analytics; internet marketing; web analysis; E-shop; Google Analytics; Internetový marketing; Internetový obchod; Webová analytika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35849