Original title:
Znalost marketingových a PR aktivit společnosti Nike
Translated title:
Knowledge of marketing and PR activities of Nike, Inc.
Authors:
Kubicová, Zuzana ; Tahal, Radek (advisor) ; Procházková, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce popisuje historii a složky Public Relations. Cílem práce je analýza PR aktivit, které podporují běžecký závod We Run Prague organizovaný společností Nike. Prostřednictvím dvou dotazníkových šetření zjistím úroveň povědomí veřejnosti o závodu a PR aktivitách společnosti a dále vliv aktivit na budování zákaznického vztahu a loajality vůči značce.This Bachelor's thesis describes the history and components of Public Relations. The aim of the thesis is the analysis of PR activities, which support the running race We Run Prague organised by Nike, Inc. By two questionnaires I will find out the level of public awareness of the race and company's PR activities and further I will examine the influence of building customer relationship and the loyalty to brand.
Keywords:
event; marketing; Nike; Public Relations; race; running; training; We Run Prague; běhání; event; marketing; Nike; Public Relations; trénink; We Run Prague; závod
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35755