Original title:
Marketingové komunikace společnosti České dráhy, a.s., z pohledu konkurence
Translated title:
Marketing communications of the company České dráhy, a.s., from the point of view of competition
Authors:
Tomková, Michaela ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingovými komunikacemi společnosti České dráhy, a.s. a konkurencí na železničním trhu v České republice. Cílem práce je zhodnocení a poskytnutí uceleného pohledu na marketingové komunikace Českých drah, a.s. z jednotlivých forem a pomocí vlastního dotazníkového výzkumu zjistit povědomí zákazníků o marketingových činnostech společnosti a zároveň jejich spokojenost s poskytovanými službami. Současná situace na českém železničním trhu je znázorněna prostřednictvím konkurenční analýzy. Práce je zaměřena na segment B2C a osobní železniční dopravu.The bachelor thesis deals with marketing communications of the company České dráhy, a.s. and competition on the rail market in the Czech Republic. The aim of this thesis is to evaluate and provide a complete picture of marketing communications in České dráhy, a.s. from the point of view of particular forms and by means of my own questionnaire research to find out about the customers' awareness of marketing activities of the company and their satisfaction with the services which they provide. The current situation on the Czech market is presented in the form of competition analysis. The thesis is focused on the B2C segment and personal rail transportation.
Keywords:
Commercial communications; Competition; Marketing communications; Marketing service research; Rail transportation; SWOT analysis; České dráhy, a.s.; Analýza SWOT; Komerční komunikace; Konkurence; Marketingové komunikace; Marketingový výzkum služeb; Ćeské dráhy, a.s.; Železniční doprava
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35730