Název:
Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu a regulaci užívání alkoholických nápojů
Překlad názvu:
The legal protection of the consumer focused on regulation of alcoholic beverages advertising and usage
Autoři:
Pekárek, Kamil ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Winter, Filip (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V této práci se zabývám vývojem právních i mimoprávních úprav, které regulují dostupnost alkoholických nápojů a zakazují řízení pod vlivem alkoholu. Práce rozebírá "Metanolovou aféru" z roku 2012 v České republice a srovnává s prohibicemi v jiných státech. Zabývám se také vývojem právní i mimoprávní regulace reklamy. Analyzuji některá rozhodnutí soudu a mimoprávních subjektů ve věci sporné reklamy na alkohol. Cílem této práce je pomocí metody komparace a analýzy najít pozitivní i negativní stránky právních i mimoprávních regulací v jednotlivých státech a navrhnout nová řešení problémů současné společnosti spojených s alkoholem.Thesis deals with problems in legal as well as non legal regulations of alcohol usage in Czech Republic. I analyse the development of laws and current version of legal regulations on alcohol availability for young people in Czech Republic. I compare the Czech legislative to legislative in other countries. I analyse different approach to alcohol drinking in varied societies. During work on the diploma thesis, the Czech government declared a prohibition on alcohol trade. I evaluate the Czech approach and compare this prohibition with prohibitions in other countries. Finally, I evaluate Czech regulations of alcohol advertisments, and describe several court decisions (and self-regulatory board decisions) in alcohol advertising. The aim of thesis is to find the positive and negative aspects of legal and non-legal regulations in individual countries and propose new solutions to current alcohol problems.
Klíčová slova:
Právní ochrana spotřebitele; Regulace reklamy na alkoholické nápoje; Regulace užívání alkoholických nápojů; Regulation of alcoholic beverages advertising; Regulation of alcoholic beverages usage; The legal protection of the consumer
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35638