Original title:
Mobilní marketing
Translated title:
Mobile marketing
Authors:
Gause, Matěj ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Slaba, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce Mobilní marketing je jednoznačně nastínit jeho vývoj a proč je tento nový fenomén tak důležitý pro moderní společnosti po celém světě. Práce se nesnaží jen o strohý popis médií mobilního marketingu, ale živě informuje o nejnovějších trendech a novinkáh ze světa mobilních aplikací a her. Na příkladech pak ukazuje nejúspěšnější mobilní aplikace, které zaznamenaly miliardy stažení a na jejich vyjimečných vlastnostech odhaluje velký potenciál mobilního marketingu. Bakalářská práce také jasně popisuje jeho výhody a nevýhody a dokazuje, že je nástrojem, který dokáže přinést firmě jak zisk a slávu, tak i další úspěchy v podobě spokojených a věrných zákazníků. Na rozboru konkrétního mobilního vývojářského studia podává ucelený a detailní pohled do nitra jednoho z největších vývojářských gigantů na mobilní hry. Autor v práci využívá bezmála 10 let svých zkušeností v tomto oboru.The goal of bachelor's thesis on the theme "Mobile marketing" is to outline its development and why is this new phenomen so important for all modern companies around the world. The work is not about simple description of mobile marketing media but it vividly informs about the latest trends and news from the world of mobile apps and games. It presents the most successful mobile apps which registered more than billion downloads and from their unique characteristics it unveils great potential of mobile marketing. The bachelor's thesis also describes its advantages and unadvantages and prove that it is an excellent tool for making a profit and glory as well as other successes connected to satisfied and loyal customers. The work in detail analyzes a real mobile development company which makes mobile games. The author takes an advantage of 10-year experience in the field of mobile marketing.
Keywords:
Android; Apple; EA Mobile; Electronic Arts; Gameloft; Google; Ice Age; iOS; mobile games; mobile marketing; Modern Combat; Real Racing; Zynga; Android; Apple; EA Mobile; Electronic Arts; Gameloft; Google; Ice Age; iOS; mobile games; mobile marketing; mobilní hry; mobilní marketing; Modern Combat; Real Racing; Zynga
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35466