Original title:
Vliv obchodně-kulturních odlišností zemí na řízení firmy
Translated title:
The impact of the cultural differences of a country on the management practices.
Authors:
Simonova, Olga ; Neuwirthová, Magda (advisor) ; Bolotov, Ilya (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá analýzou kulturních zvláštnosti různých zemí a regionů a popisem jejích vlivu na fungování mezinárodních firem na konkrétním příkladu korejské firmy v Indii. V první části této práce budou analyzovány základní manažerské funkce, s větším zaměřením na oblast řízení lidských zdrojů. Jsou zde popsány základní rozdíly ve fungování dílčích řídících procesů ve firmě a uvedeny zásady, jak se jim přizpůsobit. Nastíněny jsou i kulturní rozdíly z pohledu různých kulturních dimenzí. Používají se metody G. Hofstedeho, projektu GLOBE (Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness - účinnost vůdčího a organizačního chování), S. Halle a F. Trompenaarse. Druhá část této bakalářské práci je zaměřena na popis a porovnání spolupráce dvou mentalit na příkladu podniku z Jižní Koreji, expandujícího do Indie. Porovnání se provádí popsáním základních kulturních rysů, jak korejské, tak indické mentality, a popisem fungování dané společnosti. Přínosem práce je zkoumání důležitosti vnímání kulturních odlišnosti při expanzi firmy a spolupráce se zahraničními pracovníky.This thesis deals with the analysis of the cultural differences of different countries and regions with their influence on the functioning of international companies on a particular example of a South Korean company on the Indian market. In the first part of this work basic managerial functions will be analyzed, with a specific highlight of the Human Resources management. Basic differences in the functioning of different processes in different companies are specified. Also, the main principles of the adaptation to these features are listed. Cultural differences from the point of view of different dimensions are mentioned. The methodology of G. Hofstede, the GLOBE project (Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness), S. Hall a F. Trompenaars are being used. The second part of this work if focused on the description of the cooperation of two mentalities, on the example of a South Korean company on the Indian market. The comparison of the cultures is being led by the description of the basic mentality characteristics, both Korean and Indian and description of the functioning of the above mentioned company. The impact of this work is the analysis of the importance of the understanding cross cultural differences when expanding abroad and cooperating with foreign employees.
Keywords:
Cross-cultural management; India; South Korea; India; Interkulturní management; Jižní Korea
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35397