Original title:
Kulturní specifika Korejské republiky s aplikací na firmu Hyundai
Translated title:
Cultural specifics of the Republic of Korea and its application to the Hyundai company
Authors:
Faldynová, Lada ; Jiránková, Martina (advisor) ; Zapletal, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá kulturními specifiky Korejské republiky a následnou aplikací problematiky ve firmě Hyundai. Jejím cílem je charakterizovat současnou Korejskou republiku s akcentem na zvláštnosti a rozdíly její mentality, náboženství, politického systému a především kultury. Práce je rozdělena do tří částí. V první kapitole popisuje základní informace o této zemi, stěžejní je uvedení základních kulturních principů a pravidel obchodního jednání. V druhé kapitola se zabývá charakteristikou současného hospodářství Jižní Koreje. Poslední kapitola je věnována firmě Hyundai Motor Manufacturing Czech a blíže zkoumá střet české a korejské kultury přímo v podniku a názor na česko-korejskou spolupráci ze strany zaměstnanců.The Bachelor Thesis is focused on cultural specifics of the Republic of Korea and subsequent application to this issue in Hyundai company. The aim of the work is to characterize the contemporary Republic of Korea with emphasis on the peculiarities and differences of its mentality, religion, political system, and especially culture. The work is divided into three parts. The first chapter describes basic information about the country, principal is the introduction of the basic cultural principles and rules of business negotiation. The second chapter deals with the characteristics of the current economy of South Korea. The last chapter is devoted to Hyundai Motor Manufacturing Czech and closely examines the clash of Czech and Korean cultures directly in the company; it presents the employees' opinion on the Czech -Korean cooperation as well.
Keywords:
business negotiation; company Hyundai; culture; Republic of Korea; firma Hyundai; Korejská republika; kultura; obchodní jednání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35361