Original title:
Vnímání a vliv značek na obyvatele ČR
Translated title:
The impact and perception of brands to the inhabitants of Czech Republic
Authors:
Savchyn, Maryana ; Říha, David (advisor) ; Kotmel, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jak značky působí na obyvatele České republiky, jak je ovlivňují v každodenním rozhodování. Jak je vnímají a zda je považují za něco podstatného, co má v dnešním světě nezastupitelnou roli. Záměrem je také otestovat, zda je znají a mají o značkách přehled. Zda jim dávají přednost před méně známými produkty. V jakých oblastech věnují více pozornosti značce. Jaké pocity si se svými oblíbenými značkami spojují.The aim of my bachelor thesis is to find out, how the brands work to the inhabitants of Czech Republic, how to they affect them in their daily decision-making. How it is perceived and whether it is considered to be something significant has a vital role in today's world. The intention is to also test whether it is know and care about the brand list. Whether they prefer the less known products. In what areas they pay more attention to the brand. What feelings they associate with their favorite brands.
Keywords:
brand; branding; history of well-known brands; recognition and recollect of brand; the influence and perception of brands; value and brand content; branding; historie známých značek; hodnota a obsah značky; rozpoznání a vybavení si značky; vliv a vnímání značek; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35282