Original title:
Návrh komunikační strategie společnosti Tim Hortons při vstupu na český trh
Translated title:
Proposal of Tim Hortons’ communications strategy when entering the Czech market
Authors:
Nyklová, Petra ; Postler, Milan (advisor) ; Drozen, František (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá návrhem komunikační strategie společnosti Tim Hortons, největšího kanadského řetězce restaurací rychlého občerstvení, při vstupu na český trh. Hlavním tématem je analýza stávající komunikační strategie společnosti a následné sestavení marketingového komunikačního plánu na rok 2011. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část charakterizuje marketingové a komerční komunikace a uvádí základní teorii ke stádiím plánování marketingového komunikačního plánu. Praktická část představuje společnost Tim Hortons, její marketingové aktivity a dále konkrétní kroky vedoucí k sestavení komunikační strategie pro český trh. Na základě srovnání positioningu značky Tim Hortons s hlavními konkurenty je navržena optimální komunikační kampaň, její harmonogram, rozpočet a vhodná média. V závěru diplomové práce jsou shrnuty výsledky provedených analýz a uvedeny klíčové pilíře navrhovaného marketingového komunikačního plánu, jimiž jsou positioning, kreativní a mediální strategie, sponzoring a management kampaně.This master thesis deals with proposal of Tim Hortons' communications strategy, Canada's largest chain of fast food restaurants, when entering the Czech market. The main theme is the analysis of existing communications strategy and the subsequent setting of the marketing communication plan for 2011. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. Theoretical part characterizes the marketing and commercial communications and provides the basic theory of the stages of marketing communication plan planning. The practical part introduces company Tim Hortons, its marketing initiatives and then the concrete steps to build a communication strategy for the Czech market. Based on comparison of Tim Hortons brand positioning with its main competitors it is created the right communication campaign, its timing, budget and usage of appropriate media. Finally, the thesis summarizes the results of the analysis and the key pillars of the proposed marketing communication plan, which are positioning, creative and media strategy, sponsorship and campaign management.
Keywords:
commercial communications; marketing; positioning; strategy; Tim Hortons; komerční komunikace; marketing; positioning; strategie; Tim Hortons
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20212