Název:
Úloha CIO ve společnosti
Překlad názvu:
The CIO's Role in a Company
Autoři:
Kouřimský, Vlastimil ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Čím je CIO ve znalostní společnosti v době velkého třesku informací a v prostředí globální vesnice? Čím byl v sedmdesátých letech minulého století? Čím by se chtěl stát v budoucnosti? Jaké pro to má předpoklady a jaké handicapy? To jsou otázky, na které tato práce hledala odpovědi. Znalostní společnost bude nadále potřebovat informace koordinovat, přenášet a opakovaně využívat a této potřebě nejlépe poslouží IT. CIO směřuje od nového druhu manažera přes technologa k hybridnímu manažerovi, který spojuje technologické znalosti a obchodní dovednosti s interpersonálními -- soft-skills. Se znalostí širších souvislostí a podporou týmu musí CIO provádět rychlá rozhodnutí, jejichž hlavním úkolem je generovat přidanou hodnotu. Generování této přidané hodnoty se zdá být špatně měřitelným, a to ohrožuje pozici CIO stejně jako snižování rozpočtu IT, outsourcování jejich činností nebo vytěsňování CIO z výkonného týmu. Cesta k úspěchu může vést přes vytváření vlastních vizí a efektivní zvládání komunikace, ale i přes vytváření synergie.Who is the CIO in a knowledge society at the time of an information big bang and in the environment of a global village? Who were they in the 1970s? Who would they like to become in the future? What are their qualifications for that and what are their handicaps? These are the questions that this thesis has sought to answer. A knowledge society will continue to need to coordinate, transfer, and re-use information and this need will best be met by IT. The CIO is proceeding from a new sort of manager through a technology expert to a hybrid manager who connects technology knowledge and business skills with interpersonal skill--soft skills. Drawing on broader context and team support, the CIO must take prompt decisions whose main function is to generate added value. Generating this added value seems to be difficult to measure, which threatens the CIO's position just like cutting IT budgets, outsourcing their tasks or ousting CIOs from the executive teams. A way to success may lead through forming their own visions and handling communication effectively but also through creating a synergy.
Klíčová slova:
CIO; management znalostí; výkonní ředitelé; c-suite; CIO; knowleadge management
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/20174