Original title:
Marketing telekomunikačních operátorů a Internet
Translated title:
Mobile operator´s marketing and internet
Authors:
Balcarová, Martina ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Svatoš, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá analýzou trhu mobilních telekomunikačních operátorů v České republice a jejich počínáním v oblasti marketingu. Teoreticky se zaměřuje na současné trendy v marketingové komunikaci, marketingem na internetu a mobilním marketingem. Aplikační část mapuje historický a současný vývoj trhu mobilních operátorů v ČR a dále nastiňuje aktivity jednotlivých operátorů v oblasti marketingových strategií, marketingové komunikace a využití elektronického marketingu.Mobile operator's marketing and internet This bachelor thesis deals with marketing communications of the main three mobile operators on the Czech market and also gives a brief analysis of this market. The theoretical portion of the thesis is focused on current trends in marketing communications, internet and mobile marketing. The application section then describes the market of Czech mobile services providers - the historical and present progress of the market. The market analysis is followed by a summary of marketing activities of individual mobile service provider. The thesis is concluded by views on internet and mobile marketing of the mobile operators.
Keywords:
market analysis; marketing; marketing communication; mobile operators; analýza trhu; marketing; marketingová komunikace; mobilní telekomunikační operátoři
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20164