Original title:
Kontextové reklamní systémy
Translated title:
Contextual advertising systems
Authors:
Randáčková, Veronika ; Stříteský, Václav (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce seznamuje čtenáře s novými a méně používanými kontextovými PPC systémy, které lze v českém internetovém prostředí použít pro reklamní kampaň. Tyto systémy jsou popisovány na reklamní kampani vytvořené pro internetový obchod Pneu360.cz. Cílem práce je zhodnotit použitelnost a účinnost jednotlivých systémů pro další možné pokračování kampaně. Kontextová reklama je v této práci brána v širším pojetí, zařazena je jak reklama v obsahu, tak v článcích a ve vyhledávání. Analyzovány byly systémy Adfox, Etarget, Facebook, ElineAd, Intextová reklam BillBoard a TakeIt -- virtuální výloha.Bachelor thesis introduces readers to new and lesser-used contextual PPC systems that are usable in the Czech Internet landscape for the advertising campaign. These systems are described in the ad campaign created for e-shop Pneu360.cz. The aim of this work is to evaluate the applicability and effectiveness of different systems for further possible continuation of the campaign. Contextual advertising is taken in this work in a broader sense. It included ads in content, in articles and in the search. Advertising systems which were analyzed were Adfox, Etarget, Facebook, ElineAd, Intextual advertising by Billboard company and TakeIt Ad by Internet Trading company.
Keywords:
contextual advertising; intextual advertising; pay per click; ppc; adfox; billboard; elinead; etarget; facebook; intextová reklama; kontextová reklama; pay per click; ppc; ppc systémy; takeit; virtuální výloha
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20154