Original title:
Politický marketing vybraného segmentu
Translated title:
Political Marketing of choosen segment
Authors:
Procházková, Barbora ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Cabrnoch, Milan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je zhodnotit marketingové činnosti politických stran na lokálním politickém trhu města Kutná Hora. Práce vychází z teoretických poznatků, publikovaných autory: E. Bradovou, P. Šaradínem a A. Jablonským. Praktická část se soustředí na podobu kampaní jednotlivých politických stran v rámci voleb do obecních zastupitelstev v roce 2006. Práce popisuje činnosti stran, postupy při výběru kandidátů a podporu poskytnutou lokální straně celostátním vedením strany. Rovněž hodnotí promotion - mix každé z pěti nejsilnějších stran v Kutné Hoře a osahuje analýzu jejich volebních programů.The aim of this thesis is to assess the tools of political marketing used by political parties on the local political market in Kutná Hora. The thesis is based on theoretical knowledges published by authors E. Bradová, P. Šaradín and A. Jablonski. The practical part focuses on form of the campaigns created by political parties for the purpose of elections to municipal councils in 2006. The thesis describes the function of the parties, procedures in candidates selection and support given to local party by national party leadership. It also assesses promotion-mix of each of the five strongest parties in Kutná Hora and contains analysis of their election programs.
Keywords:
Analysis of election programs; Local political marketing; Marketing; Promotion - mix; Analýza volebních programů; Lokální politický marketing; Marketing; Promotion - mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20078