Original title:
Analýza sortimentu
Translated title:
Analysis of product assortment
Authors:
Tobiaš, Marek ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Neupauerová, Patricia (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca popisuje marketing a jeho význam pre podnikanie, opisuje marketingové prostredie a marketingový mix s jeho zložkami. Tieto teoretické východiská sú následne uplatnené v praktickej časti, ktorá je zameraná na trh zmrzliny v Českej republike. Analytická časť taktiež obsahuje charakteristiku produktov značky Algida na českom trhu, ich vzťah s konkurenciou a verejnosťou.Diplomová práce popisuje marketing a jeho význam pro podnikání, opisuje i marketingové prostředí a marketingový mix s jeho složkami. Tyhle teoretické východiska jsou následně uplatněny v praktické části, která je zaměřena na trh zmrzliny v České republice. Analytická část také obsahuje charakteristiku produktů značky Algida na českém trhu, jejich vztah s konkurencí a veřejností.This theses describes marketing and its importance for business, it also describes marketing environment and marketing mix with its ingredients. These theoretical bases are applied afterwards in the practice part of theses, which is focused on ice-cream market in Czech Republic. Analytical part also contains brief characteristic of Algida products on Czech market, their relation to competitors and public.
Keywords:
marketing environment; marketing mix; product assortment; marketingové prostředí; marketingový mix; sortiment
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19906