Název:
3D - jako odůvodněný filmový prostředek posunující význam filmu
Překlad názvu:
3D as a Justified Means of Shifting the Meaning of Film
Autoři:
Toulová, Eva ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; VALAK, Radim (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Ve své bakalářské práci se věnuji teoretické analýze: 3D - jako odůvodněný filmový prostředek posunující význam filmu. Zabývám se 3D filmy, které využívají třetího rozměru jako nutnou a nezbytnou součást uměleckého konceptu mající prokazatelný význam k posunu díla a činí tak z 3D způsobu natáčení legitimní prostředek uměleckého záměru. Jedná se o filmy, které by v převodu do 2D rozměru nefungovaly stejnou platností, změnily nebo ztratily svůj význam, nebo možná nevznikly vůbec - a to především: Pina Wima Wendese, Heart Beat Jana Němce, Jeskyně zapomenutých snů Wernera Herzoga.In my thesis I deal with theoretical analysis: 3D as a Justified Means of Shifting the Meaning of Film. I deal with 3D movies employing the third dimension as a necessary and essential part of the artistic concept which has a demonstrable significance in shifting the meaning of the work and thus makes the method of 3D filming into a legitimate means of artistic intent. If transferred to the 2D dimension, these films would not "work" to the same effect, their meaning would be changed or even lost, or perhaps they would not be created at all - namely: Pina by Wim Wenders, Heart Beat by Jan Nemec, and Cave of Forgotten Dreams by Werner Herzog.
Klíčová slova:
3D film; analýzy filmových děl; filmová teorie; výrazové umělecké prostředky
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7489