Original title:
Analýza konkurence na trhu hygienických potřeb v České republice
Translated title:
The competition analysis of the Toilet paper market in the Czech Republic
Authors:
Vrbová, Lucie ; Stříteský, Václav (advisor) ; Šálený, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o trhu toaletního papíru v České republice se zaměřením na analýzu konkurence. Cílem práce je formulovat doporučení pro značku toaletního papíru Kleenex, která by měla být zohledněna při tvorbě marketingového plánu. Teoretická část je zaměřena na teorii analýzy konkurence. V praktické části je aplikována teorie analýzy konkurence konkrétně na trh toaletní papíru v České republice za využití retailových dat a poznatků z dlouhodobého pozorování trhu.The thesis deals with the Toilet Papermarket in the Czech Republic with a focus on competitive analysis. The aim of this work is to formulate recommendations for the Kleenex brand toilet paper, which should be taken into account when creating marketing plan. The theoretical part is focused on the theory of competitive analysis. In the practical part of the theory is applied specifically to the analysis of competitive market toilet paper in the Czech Republic for the use of retail data and knowledge from long-term observation of the market.
Keywords:
competition; competitive advantage; Toilet paper market; Konkurence; Konkurenční výhoda; Trh toaletního papíru
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19509