Original title:
Analýza marketingového mixu spol. Moto Morava
Translated title:
Marketing mix analysis of Moto Morava company
Authors:
Čekan, Viktor ; Kališová, Libuše (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem společnosti Moto Morava, která je dealerem vozů Opel. V teoretické části popisuje a rozebírá jednotlivé nástroje marketingového mixu. Praktická část je zaměřena na analýzu výrobků, tedy jednotlivých modelů Opel, jejich prodejnosti a často požadované modifikace, dále na způsoby stanovení ceny, distribční mix a s ním spojené služby a na způsob komunikace, který Moto Morava využívá. V této části jsou také zmíněny nedostatky marketingového mixu. Praktická část je zakončena shrnutím a doporučením návrhů na změny.Bachelor thesis deals with marketing mix of Moto Morava Company that is dealer of Opel cars. Theoretical part describes and analyzes individual instruments of marketing mix. Practical part is focused on product analysis, models of Opel cars their sale ability and often demanded modifications, then ways of price forming, distribution and services jointed to it and the ways of communication that Moto Morava uses. Deficiencies are also mentioned in this part. Practical part is ended with summary and recommendations for changes.
Keywords:
Analysis; Marketing; Mix; Analýza; Marketing; Mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19375