Original title:
Marketingové využití Facebooku
Translated title:
The Use of Facebook as a Marketing Strategy
Authors:
Charvát, Zdeněk ; Sigmund, Tomáš (advisor) ; Kalina, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této práce je zodpovědět otázku, zda je sociální síť Facebook plnohodnotným marketingovým nástrojem. Za tímto účelem popisuje všechny zásadní funkce Facebooku, využitelné v marketingu ziskového i neziskového sektoru, a konkurenční prostředí na trhu sociálních sítí, co by marketingových nástrojů, včetně jeho konkurenčních výhod a slabin. V závěrečné části práce na praktických ukázkách z reálných kampaní poukazuje na situace, ve kterých lze Facebook úspěšně využít k marketingu a jaké existují nástroje pro následné zhodnocení výsledků.The main purpose of this thesis is answering the question whether the social network Facebook is a useful tool in marketing strategies. The thesis describes all of the basic functions of Facebook that can be used as a part of marketing strategy in both profit and nonprofit sectors. It also examines the competitive environment in this particular segment of the market including its advantages and disadvantages. In the last part, the thesis demonstrates on real campaigns how to sufficiently use the Facebook in marketing strategies and what tools can be used for analysing results of marketing campaigns.
Keywords:
Facebook; Marketing; Social Network; Facebook; Marketing; Sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34750