Název:
Aktivizace žáků ve výuce odborných předmětů na obchodní akademii
Překlad názvu:
Students´ Activation in Economic Subjects at Business Academies
Autoři:
Klepačová, Klára ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá aktivizujícími metodami jako vhodným prostředkem k zefektivnění výuky odborných ekonomických předmětů. Jsou zde specifikovány hlavní přínosy aplikace těchto metod do vyučování. V analytické části jsou zpracovány výsledky dotazníkového šetření mezi studenty a vyučujícími na konkrétní obchodní akademii. Cílem tohoto zkoumání je zjistit, do jaké míry je kladen důraz na aktivizaci žáků v předmětu Ekonomika. Součástí výzkumu je i porovnání efektivity klasické frontální výuky a výuky s použitím aktivizujících metod. V závěru je uvedeno doporučení ke zlepšení průběhu výuky předmětu Ekonomika.The Master's Thesis deals with activating teaching methods and their application as a suitable tool for higher efficiency of education of economic subjects. There are mentioned main advantages of application of these methods in the education process. The analytical part is concerned with the results of the survey among students and teachers of a particular business academy. The aim of this survey was to find out to what extent the activation of students in the subject "Economy" is emphasized. The survey includes comparison of efficiency of traditional frontal education and education performed with use of activating teaching methods. Recommendations for improvement of education of subject "Economy" are stated in the conclusion.
Klíčová slova:
aktivizující metody; didaktika ekonomiky; problémové vyučování; activating teaching methods; didactics of economics; problem-based teaching
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34612