Original title:
Praktická marketingová optimalizace prodejních webů
Translated title:
The practical marketing e-shop optimization
Authors:
Hašková, Kateřina ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Kouba, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Praktická marketingová optimalizace prodejních webů provádí čtenáře problematikou optimalizace internetového prodejního kanálu. V úvodní kapitole se zabývá všeobecnými aspekty internetového podnikání a představuje konkrétní web, který je dále využit pro ověření navržených postupů v praktické části práce. Kapitola Úvodní analýza přináší detailní rozbor reálného internetového podnikání z technického, obsahového a marketingového hlediska. V navazující části, Optimalizace, jsou aplikovány a komentovány praktické optimalizační kroky v oblasti technické, obsahové a marketingové. Navržené postupy a dosažené výsledky jsou doloženy na základě verifikace standardními analytickými nástroji pro vyhodnocování webových stránek, jejich návštěvnosti i obchodní úspěšnosti prodejního webu. Závěrečná kapitola Vyhodnocení optimalizace hodnotí provedené úpravy a rozšíření a předkládá návrhy dalších doplňkových i strategických změn do budoucna.Diploma thesis The practical marketing sales web optimization introduces to the reader the problematic of the Internet sales channel. The first chapter provides general aspects of internet business and introduces the concrete web, which is then used to validate the proposed procedures in the practical part of the Thesis. The chapter, entitled Initial analysis provides detailed analysis on a real Internet business, from technical, content and marketing perspective. The chapter Optimization applies and comments practical optimization steps in technical, content and marketing field. All the procedures proposed, and the result achieved are documented based on a verification using standard and recognized web analytics tool, web site traffic reporting tool and trades evaluation tools. The closing chapter Evaluation of optimization, evaluates the changes and extensions implemented and proposes additional both supplementary and strategic changes for the future.
Keywords:
AdWords; e-shop; Google Analytics; Internet marketing; marketing optimization; AdWords; e-shop; Google Analytics; internetový marketing; marketingová optimalizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34286