Original title:
Komunikace s médii a publicita neziskové organizace
Translated title:
Communication with the Mass Media and Publicity of a Non-Profit Organization
Authors:
Horáková, Zuzana ; Musil, Martin (advisor) ; Klimešová, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá problematikou komunikace neziskových organizací s médii. V teoretické části práce vymezuje obecné definice a pojmy z oblasti komunikační strategie, public relations či masmédií a soustředí se na popsání specifik a odlišností pro použití těchto nástrojů pro neziskové organizace. Dále se práce zaměřuje na problematiku neziskových organizací. V praktické části této práce dochází k analýze komunikační strategie neziskové organizace Rotaract Říčany. Cílem práce je přinést ucelený pohled na způsob komunikace a publicitu této organizace a předložit návrhy a doporučení pro její zefektivnění.This Diploma thesis focuses on the communication of non-profit organizations with media. Theoretical part defines general definitions and terms from the sphere of communication strategy, public relations or media. It focuses on describing the specifications and distinctions for using these tools in case of non-profit organizations. Practical part contains an analysis of the communication strategy of the non-profit organization Rotaract Říčany. The aim of this thesis is to bring an integrated view on the way how this organization communicate and analyse its publicity and offer some recommandations to be more efficient.
Keywords:
Communication; Non-Profit Organization; Publicity; komunikace; nezisková organizace; publicita
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34240