Original title:
Marketing analysis of brand Yves Saint Laurent in portfolio L´Oréal
Translated title:
Marketingová analýza značky Yves Saint Laurent v portfoliu společnosti L´Oréal
Authors:
Petránková, Tereza ; Postler, Milan (advisor) ; Bartošová, Gabriela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The aim of this thesis Marketing analysis of brand Yves Saint Laurent in portfolio L'Oréal is analysis of brand Yves Saint Laurent. The theoretical part focuses mainly on marketing, brand, luxury, analysis of brand and marketing strategies. Practical part based on the findings in theoretical part analysed brand - history, indentity, value and marketing strategy and reccomend new marketing strategies.Diplomová práce Marketingová analýza značky Yves Saint Laurent v portfoliu společnosti L'Oréal se zabývá analýzou značky Yves Saint Laurent. Teoretická část je zaměřena na marketing,značku, brand, luxus, analýzu brandu a strategické řízení. Praktická část je zaměřena na aplikaci teorie do praxe. Analyzuje samotný brand jeho historii, identitu, hodnotu a marketingovou strategii a navrhuje nové marketingové strategie.
Keywords:
Luxury; Marketing; Yves Saint Laurent; Luxus; Marketing; Yves Saint Laurent
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34171