Original title:
Marketingová a komunikační strategie spol. Bernard
Translated title:
Marketing and communication strategy of BERNARD Brewery
Authors:
Dokulilová, Vlasta ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové a komunikační strategie Rodinného pivovaru BERNARD. Cílem práce je zhodnotit současnou strategii navrhnout praktická doporučení do budoucna. Teoretická část práce je zaměřena na základní pojmy z oblasti marketingu, tvorby marketingové a komunikační strategie s využitím obecně známých nástrojů a metod. V praktické části je představena analyzovaná firma a její produktové portfolio. V práci je zhodnoceno současné využití marketingové a komunikační strategie. V závěru jsou na základě vyhodnocených dat provedené doporučení a možné změny.The bachelor thesis deals with the analysis of marketing and communication strategy of the Bernard Family Brewery. The aim is to assess the current strategy and to propose practical recommendations for the future. The theoretical part of the thesis is focused on the basic concepts of marketing, creating marketing and communication strategy, using well-known tools and methods. In the practical part is presented the analyzed company and its product portfolio. The thesis is based on the evaluation of the current use and application of marketing and communication strategy. In conclusion, on the basis of evaluated data, are made corresponding recommendations and possible changes.
Keywords:
advertising; BERNARD Brewery; communication mix; communication strategy; Marketing mix; strategic marketing; SWOT analysis; komunikační mix; komunikační strategie; Marketingový mix; reklama; Rodinný pivovar BERNARD; strategický marketing; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34137