Original title: Volebný rok 2006 na Slovensku
Translated title: Electoral year 2006 in Slovakia
Authors: Giertlová, Barbora ; Pešková, Vladimíra (advisor) ; Faturová, Marie (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2007
Language: slo
Publisher: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstract: Text se věnuje teórii politického marketingu. Nastiňuje kořeny v ekonomickém marketingu. Věnuje se vývoji politických strán a s tím souvisejícimu vývoji politických kampaní. Nastoluje základní elementy politického marketingu jako analýza trhu, segmentace trhu, určení vlastní pozice na trhu.Dostává se i k problematice politických strategií a konkrétně k volební strategii.Teoretická část končí oboznámením s nástrojmi politické propagace a s pojmem public relations.V případové studii se práce věnuje analýze předvolební kampane strany Smer - SD před volbami 2006 do NR SR.
Keywords: politický marketing; politologie; volební kampaň

Institution: University of Economics, Prague (web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague.
Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/2289

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-1300


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > University of Economics, Prague
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2011-07-01, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share