Original title:
Výzkum požadavků zákazníka a vnímání značek kvality u produktů určených pro děti
Translated title:
Research on customer requirements and perceptions of quality marks for products intended for children.
Authors:
Andrejsek, Miroslav ; Hykš, Ondřej (advisor) ; Plášková, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je za pomoci dotazníkového šetření prozkoumat požadavky zákazníků na výrobky pro děti a jejich vnímání značek kvality udělovaných těmto produktům. Výzkum se zaměřuje zjišťování možných změn v nákupním chování rodičů, preferencí zákazníků při nákupech výrobků pro děti, ochoty informovat se o nebezpečných výrobcích a znalostí značek kvality určených pro výrobky pro děti. Výsledky šetření ukázaly, že primárním požadavkem zákazníků na zkoumané výrobky je kvalita. Dále odhalily zájem zákazníků o značky kvality, ale zároveň i jejich nízké povědomí o těchto značkách.The aim of this thesis is to research customers' requirements for products for children and their perception of quality marks awarded to those products. Research focuses detection of possible changes in the shopping behavior of parents, customer preferences when buying baby products, willingness to inquire about dangerous products and knowledge of quality marks for products intended for children. Results showed that the primary requirement of customers for products is quality. Revealed further customer demand for quality marks, but also their low awareness of these marks.
Keywords:
Marketing research; Quality mark; RAPEX; Research of customer requirements; Marketingový výzkum; RAPEX; Výzkum požadavků zákazníků; Značka kvality
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33648