Original title:
Analýza mediální strategie neziskové organizace
Translated title:
Analysis of a media strategy in a non-profit organization
Authors:
Čechová, Pavla ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Ksiazczak, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na oblast komunikace neziskové organizace, konkrétně na oblast využívání médií pro reklamní sdělení. V práci je obsažena analýza a definice cílové skupiny Konta Bariéry a její konfrontace s původně definovanou cílovou skupinou. Práce se dále zabývá analýzou reklamních investic segmentu neziskových organizací a detailním pohledem na hlavní hráče na trhu. Na základě těchto informací je následně navržen vhodný mediamix a konkrétní média vhodná k efektivnímu oslovení cílové skupiny.This diploma thesis focuses on the communication of a non-profit organization with a stress on the area of media used for advertising. The thesis includes analysis and definition of the target audience for Konto Bariéry organization and comparison with the original definition. The thesis furthermore presents analysis of the advertising investments within the non-profit segment and also focuses on the main advertisers who belong to this segment. Based on these analysis the recommended mediamix and concrete media are introduced to effectively address the defined target audience.
Keywords:
media; media strategy; mediamix; non-profit organization; target audience; cílová skupina; mediamix; mediální strategie; média; nezisková organizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33624