Original title:
Má marketingový výskum miesto v činnosti a rozhodovaní cestovnej kancelárie?
Translated title:
Does marketing research have important role in operation and decision-making of the touroperator?
Authors:
Rehúšová, Alexandra ; Lechnýřová, Zuzana (advisor) ; Indrová, Jarmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca je rozdelená do dvoch hlavných častí a síce do teoretickej a praktickej. V teoretickej časti sú charakterizované cestovné kancelárie spolu s ich činnosťou a klasifikáciou. Ďalej nasledujú kapitoly venované marketingovému výskumu a jeho charakteristike včetne dôvodov pre jeho realizáciu, a jednotlivých krokov procesu marketingového výskumu, typom a formám marketingového výskumu, a podrobnejšie aj kvalitatívnemu a kvantitatívnemu výskumu. Ďalšie kapitoly pojednávajú o informáciách v marketingovom výskume a ich zdrojoch, realizácii marketingového výskumu a riadení marketingového výskumu s využitím služieb marketingovej organizácie alebo vlastného útvaru marketingového výskumu. V praktickej časti sú zhrnuté odpovede na 7 otázok, ktoré poskytli respondenti v rámci dotazníkového šetrenia ohľadom úlohy marketingového výskumu v činnosti a rozhodovaní cestovnej kancelárie. Okrem toho je pri každej otázke napísané zhrnutie výsledkov výskumu.Práce je rozdělena do dvou hlavních částí a sice do teoretické a praktické. V teoretické části jsou charakterizovány cestovní kanceláře společně s jejich činností a klasifikací. Dále následují kapitoly věnované marketingovému výzkumu a jeho charakteristice včetně důvodů pro jeho realizaci, a jednotlivých kroků procesu marketingového výzkumu, typům a formám marketingového výzkumu, a podrobněji také kvalitativnímu a kvantitativnímu výzkumu. Ďalší kapitoly pojednávají o informacích v marketingovém výzkumu a jejich zdrojích, realizaci marketingového výzkumu a řízení marketingového výzkumu s využitím služeb marketingové organizáce nebo vlastního útvaru marketingového výzkumu. V praktické části jsou shrnuty odpovědi na 7 otázek, které poskytli respondenti v rámci dotazníkového šetření ohledně úlohy marketingového výzkumu v činnosti a rozhodování cestovní kanceláře. Kromě toho je u každé otázky napsané shrnutí výsledků výzkumu.The thesis is divided into two main parts -- theoretical and practical. In theoretical part are characterized touroperators and their operation and typology. Following chapters are dedicated to marketing research and its characteristic including reasons for its realization and particular steps of marketing research process, types and forms of marketing research with detailed characteristic of qualitative and quantitative research. Next chapters discuss information in marketing research and their sources, realization and operating of marketing research. In practical part are summarized answers given by respondents within qualitative research that were about the importance of marketing research in operation and decision-making of the touroperator. The results of research are stated at the end of each subchapter.
Keywords:
marketing research; primary and secondary information; qualitative research; questionaire; touroperator; cestovní kancelář; dotazník; kvalitativní výzkum; marketingový výzkum; primární a sekundární informace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16270