Original title:
Postavení čaje na trhu nápojů
Translated title:
Position of tea on the beverage market
Authors:
Břoušková, Miroslava ; Mlejnková, Lena (advisor) ; Jarolímková, Liběna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bylo vytvořit práci, která se v teoretické části věnuje charakteristikám čaje obecně, tedy historii, výrobě, účinkům a oblastem pěstování. Část analytická je věnována čajovému trhu v České republice -- franchising, čajovny, dovoz, výroba, spotřeba a závěrečná část zobrazuje výsledek řízeného rozhovoru s majitelem vybrané provozovny.Target of this work was to dedicate the theoretical part to general chaacteristics of tea - history, production, influence on organism and areas of growing. The analytic part is dedicated to tea market in the Czech republic - franchising, tea-houses, import, production and consumption. The last part reflects the result of a guided conversation with an owner of a chosen workroom.
Keywords:
market,; tea; tea-house; trh; čaj; čajovna
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/16145