Název:
Analýza marketingových špecifík umeleckej galérie
Překlad názvu:
The analysis of marketing specificity in art gallery
Autoři:
Lednická, Lenka ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Posledných 30 rokov sa vo svete umenia výrazne prejavuje potreba využívania poznatkov a schopností z ekonomickej sféry. Diplomová práca si vzala za cieľ priblížiť čitateľovi proces aplikácie marketingových nástrojov na oblasť galerijenej praxe. Vo svojich troch častiach sa venuje vývoju muzeológie a charakteristike kultúrnej sféry v Českej republike, vývoju Art marketingu a základným rozdielom chápania produktu a zákazníka v oblasti arts a v analytickej časti poukazuje na rôzne špecifické aplikácie marketingových nástrojov v piatich pražských galériach. Cieľom práce bolo taktiež priblížiť stav pražskej galerijnej scény, ktorá by bola po prepracovaní niektorých základných prvkov konkurencieschopná galériam v mnohých významných európskych mestách.Posledních 30 let se ve světě umění výrazně projevuje potřeba využití poznatků a schopností z ekonomické sféry. Diplomová práce si vzala za cíl přiblížit čitateli proces aplikace marketingových nástrojů na oblast galerijní praxe. Ve svých třech částech se věnuje vývoji muzeologie a charakteristice kulturní sféry v České republice, vývoji Art marketingu a základnému rozdílu v chápaní produktu a zákazníka v oblasti Arts, a v analytické části poukazuje na různé specifické aplikace marketingových nástrojů v pěti pražských galeriích. Cílem práce bylo taktéž přiblížit stav pražské galerijní scény, která by byla po přepracování některých základních prvku konkurenceschopná mnohým galeriím ve významných evropských městech.In the last 30 years in the world of art increased the need to implement the economic strategies for the administration of non-profit organizations. The aim of the thesis is to describe to the readers the application of the marketing tools in the field of gallery management. The thesis consists of three parts. The first part concerns the development of museology and the situation of culture in Czech Republic. In the second part the thesis deals with the development of art marketing and the way in which the world of art perceives the basic differences between product and customer. The third part is the analytical part. It analyzes the different ways in which specific applications of marketing tools are used in five selected Prague galleries. The goal of the thesis is also to illustrate the situation of galleries in Prague and the revision of some basic elements needed to improve their competitiveness in Europe.
Klíčová slova:
marketingové nástroje; produkt muzeí; umělecká galerie; Art gallery; Art marketing; Museum product
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/16010